T466 2024 od MTB [Recenzia]

T466 2024 od MTB [Recenzia]

Týmto článkom by som chcel odštartovať novú sekciu s názvom „Recenzie“ kde budem postupne pridávať články s recenziami modelov,ktoré vlastním.Prvým článkom bude recenzia na model Kocúra/Banglády (T466 2024) od výrobcu MTB

Model som si zakúpil v obchode model-shop za cenu ktorú vidíte na priloženom pokladničnom bloku.K modelu som zakúpil aj dekóder Zimo MX618N18 a teda ho aj rovno digitalizoval.

_DSC3132

Cena modelu bola 141,99€ + dekóder zimo za 26,99€
_DSC3134

Model je balený v klasickej krabičke od mtb.Uložený je v presne vyrezanej pene,ktorá ho pekne chráni pred poškodením

_DSC3135 _DSC3136

Po otvorení krabičky nájdeme model obalený igelitovou fóliou na jednoduchšie vyťahovanie a šáčok s doplnkami

_DSC3137

Ako som písal sedí v lôžku naozaj presne.Igelit pomáha pri vyberaní modelu.
_DSC3139

Na pravo môžeme vidieť šáčok s typickými doplnkami na mašiny od MTB spolu s niečím novým čo tu do teraz nebolo
_DSC3141

Tá nová vec slúži na odistenie karosérie.Používa sa to ako páčidlo.Takže karoséria nieje skrutkovaná o rám.Je to určite aj z toho dôvodu že miesta je málo a skrutky by bola zbytočná

_DSC3142

Pozrime sa na model.Model sa vyrába v niekoľkých predlohách.Ja som si kúpil verziu ČSD s číslom T466 2024.Popisky veľmi dobre čítajú a sú pekne viditelné aj volným okom.Stredné okno je zapustené do kabíny tak ako ho má aj reál v ktorom sa otvára.Zábradlie pôsobí trošku mohutnejšie ale po prerátaní s reálnymi rozmeri je len o 0,230mm hrubšie.Niekomu to prekáža no mne to nevadí.V jednom to má výhodu,nieje náchylné voči ohnutiu ako leptané a nieje krehké.Vydrží aj hrubšie zaobchádzanie.V niektorých miestach môže zábradlie pôsobiť krivo.Stačí zobrať pinzetu a jemne zábradlie pri podlahe zatlačiť.Lepené nieje,ale aj tak pekne drží.

_DSC3143

Masky podvozkov sú prebraté z modelov okuliarnika ale viac menej sú totožné aj v realite.Zaujali ma žalúzie,ktoré mierne vystupujú z profilu karosérie.Páči sa mi to.Logo Čkd by mohlo byť trošku menšie.

_DSC3144

Stupačky na čele kapoty sú pekne spravené.Aj hviezda je dobrá.Pluh je v balení len jeden s dierov na spriahlo.Prijal by som plný pluh bez diery

_DSC3145

Druhá strana.Taktiež pekne spravená.Tu je pekne vidno,ako by sadol plný pluh.K prechodovému poklopu.Odporúčam ho osadiť až po digitalizácii.Pokial ho osadíte na začiatku ako ja vznikne malý problém s odistením kapoty na tejto strane.Poklop je v balení len jeden.Druhý by bol +

_DSC3146

Typycké nápravy od mtb s rázvorom 2400mm.Masky podvozkov sú nasunuté,niesu prichytené o spodok,teda ich prípadna výmena nieje zložitá.Nádrž je prichytená skrutkov o rám.Nasúva sa na závažie,teda časť rámu.

_DSC3147

Na spodku krabičky nájdeme podrobný návod v ktorom je popísaná digitalizácia,rozoberanie modelu a podobne

_DSC3148

Popis ako uvolniť karosériu a ako otvoriť podvozky

_DSC3149

digitalizácia

_DSC3150

Priradenie pinov na dekóder

_DSC3151

Popis funkcií a osadenie doplnkov

_DSC3152

Pustime sa do uvolnenia karosérie.Vezmeme to „čudo“ ale inak povedané mini páčidlo a jeho hrot priložíme na spodok karosérie do stredy.V tomto bode sa nachádza západka.Jemným zatlačením do karosérie následným zapáčením karosériu uvolníme.Toto isté spravíme aj na druhej strane.

_DSC3153

Vycvaknutá západka.Pokial máte na jedne strane prilepný poklop nastáva problém ako karosériu na tejto strane uvolniť.Dá sa to buď tým,žepotiahneme karosériu smerom do zadu a silnejším ťahom ju odistíme.(môže prasknúť) alebo pomocou tenkého skrutkovača,ktorý zatlačíme v mieste západky(hrozí poškriabanie laku).Preto si veľmi dobre premyslite kedy a či vôbec poklop prilepíte.V prípade jeho osadenia ho odporúčam nalepiť až po digitalizácii kedy už model nebudeme rozoberať

_DSC3154

Po otvorení sa nám naskytne pohľad na útroby modelu.Všetky možné miesta sú vyplnené závažím aby sa dosiahla čo najväčšia hmotnosť tohto malého modelu.Na spodku sa nachádza motor,ktorý je zhora pridržaný závažím,ktoré drží skrutka.Na vrchu na naskrutkovaný plošný spoj.

_DSC3155

Na čelách sú osadené smd diody 0603 spolu s smd odpormi.Svetla sa prepínajú podľa smeru Č/B.Obzvlášť si treba dávať pozor na ledku reflektoru.Pri vyťahovaní karosérie je dôležité ju ťahať vodorovne,to isté platí aj pri jej nasúvaní.Inak hrozí odtrhnutie ledky

_DSC3157

Pustime sa do digitalizácie.Model je osadený konektorom Next 18.Analógova prepojka sa nachádza na spodnej strane plošného spoju _DSC3158

Pomocou pinzety konektor potiahneme smerom dole,odistí sa a následne ho vytiahneme

_DSC3159
_DSC3161

Na digitalizáciu som si kúpil dekóder zimo MX618N18.Je naozaj maličký

_DSC3162

Dekóder osadíme na miesto analógovej prepojky.Jemne ho zatlačíme smerom hore,keď započujeme cvaknutie dekóder je na mieste
_DSC3164

Kedže model podporuje samostatné zapínanie reflektoru je potrebné prerušiť cestičku na plošnom spoji.Miesto prerušenie je naznačené šípkou „jumper“ .Po prerušení prestane reflektor v analógu fungovať.V prípade vrátenia do pôvodneho stavu stačí prepojiť 2 zlaté plôšky.

_DSC3165

Jednoducho prerušené pomocou skalpelu

_DSC3166

Pokial máme digitalizáciu môžme model zatvoriť.Ako som už písal je dôležité nasúvať karosériu rovno

_DSC3167 _DSC3168

Jedna vec čo mne osobne vadí sú zberače prúdu,ktoré doslova svietia.Odporúčam ich zatrieť čiernou farbou aby nepôsobili tak rušivo

_DSC3169

Porovnanie s velkým bratom z leptu DK model

_DSC3171

Porovnanie dĺžky

_DSC3172

A z predu.Čmeliak je mierne vyšší
_DSC3174

Osvetlenie modelu.2x žltá,reflektor vypnutý

_DSC3175

Zapnutý reflektor

_DSC3176

Červené svetlá

_DSC3177

Osvetlenie kabíny.Na fotke ho je zle vidno,ale áno svieti aj kabína síce skôr ako keby tam bola stolová lampička ale svieti
_DSC3179

Na záver.Tento model hodnotím veľmi dobre.Nie som „rátač nitov“,takže nejaké nepresnosti mi nevadia,teda pokial to nieje tak že model vyzerá úplne inak..Pojazd jazdí krásne ticho,čiadne „cukanie“ som nezaznamenal,tažná sila bez bandáže je slušná.Samotný model má váhu 150g a bez problémov vytiahol vagón so 100g závažím do stúpania 5 cm na 1 meter.Samozrejme sa to nedá porovnávať so sergejom od roca ale aj tak je tento model na tom slušne.Po osadení bandáže môže byť problém pri prechádzani cez dlhé výhybky s izolovanou srdcovkou.Najmenší polomer je písaný 250mm,na polomer 230mm model krásne prešiel ale takéto polomery nepoužívam.Do budúcna plánujem kúpiť zvukový dekóder.Na túto tému som čítal článok o úprave reproduktoru.Ak by k tomuto došlo samozrejme napíšem článok.

 


One thought on “T466 2024 od MTB [Recenzia]

  1. Radko, fakt pekný model a pekná recenzia. Je dobre, že si tam popísal aj tie postrehy a rady ohľadne digitalizácie. Teším sa s Tebou z pekného modelu, ako aj z ďalších recenzií. 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *